Technické SEO: Co zvládnu upravit sám a co zadat programátorovi

Musím mít web dokonalý?

Nadpisy jsou pro SEO důležité. Pomáhají se vyhledávačům zorientovat v textu a pochopit strukturu stránek. Zároveň je vyhledávače využívají pro zisk klíčových slov, pochopení obsahu a ověření relevantnosti. Proto by nadpisy vždy měli vycházet z daného tématu. Vhodné je v nich zmínit i klíčová slova. Doporučuji se vyhýbat 100% shodě z meta titlem, vyhledávače to mohou vyhodnotit jako duplicitu a připravujete se o příležitost získat více klíčových slov. Neméně důležité jsou i pro uživatele, který se díky nim v textu lépe zorientuje.

Na nadpisy přímo navazuje struktura. Vynecháme strukturu HTML kódu a zaměříme se na strukturu, kterou můžeme ovlivnit. Správné využití struktury nadpisů, nám pomůže vysvětlit vyhledávači naší strukturu a důležitost obsahu. Zároveň chybnou strukturu nadpisů vyhledávače hodnotí negativně.

I když se na ně často zapomíná, tak obrázky jsou v SEO důležité. Ať už se jedná o technickou správnost nebo získávání návštěvnosti.
U obrázků z technického pohledu je důležitá velikost. Obrázek by měl být co nejmenší aby stránky nezpomaloval, v ideálním případě ve stejné velikosti, jako se zobrazí návštěvníkům stránek. Napříkal když zobrazuji na eshopu obrázek produktu 1024x1024px je zbytečné a špatně, aby obrázek měl 4500x4500px.
Dalším bodem je spojený s obsahovým SEO. Obrázek by měl mít název, který popisuje samotný obrázek (nevhodné jsou názvy jako WhatsApp_042455453.jpg apod.). S tím je i spojený ALT obrázku, který je ve většině systémů dostupný uživatelům k vyplnění. Tento alternativní text slouži k více účelům (zobrazení při nenačtení obrázku, pro čtečky pro zrakově postižené apod.), ale hlavně z něj vyhledávače poznají, co obrázek obsahuje a dle něj je indexují.

Ke kontrole alternativního textu u obrázků dobře poslouží report z https://seo-tools.cz/

Yellow Lab Tools – je volně dostupný (https://yellowlab.tools) a lze jej tedy poslat programátorovi jako zadání a pro kontrolu. Doporučuji se zaměřit hlavně na první dvě sekce a poslední sekci (Page weight, Requests a Server config). Tyto sekce jsou nejdůležitější a jejich úprava není tak náročná a i díky tomu má rychlou návratnost.

PageSpeed Insights – dostupný na https://pagespeed.web.dev/. Přímo vám řekne, co se Googlu „nelíbí“ a co je potřeba vylepšit. Doporučuji se zaměřit na mobilní zařízení, protože aktuálně ve většině odvětví tvoří více jak 60% návštěvnosti (v mnoha případech až 80-90%)


Další článek na téma:

Přejít nahoru