Začátečníci se často pletou a myslí si, že nastavit SEO popis v administraci webových stránek stačí, ale SEO je komplexnější.
Nikdo nezná přesný vzorec, podle kterého vyhledávače určují pozici. My budeme ale vycházet z naší zkušenosti a z našich SEO výsledků. Obecně se SEO snažíme primárně tvořit pro Google, protože i když máme seznam.cz, tak na většině projektů bude Google silnější.
Klíčová slova jsou jen zlomek SEO, jaké jsou další faktory?

Co vše vyhledávače zohledňují?
Začneme tak, jak postupujeme u všech našich SEO projektů. První vždy děláme úpravy, které mají podstránky společné a které jsou pro vyhledávače nejzásadnější.
Technické SEO
Proto začínáme vždy technickou optimalizací webových stránek, které nám zlepší hodnocení všech stránek. V technické optimalizaci řešíme kód webových stránek, jeho strukturu, správné prvky apod. Některé nedostatky vám napoví i Google Search Console, ale je vhodné použít kombinaci více nástrojů. Technická optimalizace se týká hlavně rychlosti stránek, struktury stránek a povinných parametrů.
- Jako první použijeme nástroj zdarma https://yellowlab.tools/. V něm nás zajímá hlavně první dvě sekce a následně poslední sekce.
Celková velikost stránek a její komprese. Často se jedná o jednoduché úpravy, které kromě lepšího SEO přinesou i zrychlení načítání stránek

Požadavky a chybové stránky. Zde je důležité se zaměřit na chybu 404 a skryté obrázky, které se uživateli stáhnou, ale nezobrazí (zbytečně zpomalují stránky)

Poslední důležitou sekcí, je nastavení serveru. Hlavně nastavení cache. Tedy poslední sekce.

Podrobněji si jednotlivé body probereme v samostatném článku o technickém SEO.
- Další nástroj, který nám řekne kde máme v SEO nedostatky, je nástroj přímo do Googlu a to PageSpeed Insights: https://pagespeed.web.dev/
Teto nástroj nám kromě rychlého hodnocení stránek vypíše, kde co stránky zpomaluje a blokuje. Jedná se často o pokročilé úpravy, které je dobré zadat zkušenému webovému programátorovi.

- Jako poslední řešíme strukturu, povinné a doporučené parametry. K tomu dobře poslouží náš report z https://seo-tools.cz/
Důležitá je struktura samotných stránek, ale i nadpisů. Nadpisy musí jít správně po sobě a nepřeskakovat jednotlivé úrovně

Další častou chybou jsou chybějící ALT texty u obrázků. Kromě jiného vám toto snižuje šanci indexace obrázků (například v Google Images apod.)

Chyb může být mnoho, od chybějící definice jazyka stránek až po chybné formáty obrázků. Všechny tyto informace naleznete v reportu ZDARMA
Obsahové SEO
Po dokončení technické optimalizace je čas se posunout na obsahové SEO. Jednoduše by se dalo říct, že se jedná o naplnění meta tagů, resp. klíčových slov. Z pohledu SEO jsou pro nás důležité 3 hlavní meta tagy. Programátorsky title, description a keywords. Poslední zmíněný postupně ztrácí na významu a stává se méně významným pro vyhledávače.
- K tomu nám opět dobře poslouží náš report z https://seo-tools.cz/
Zaměřujeme se hlavně na popis a nadpis stránek (title a description). Z těchto tagů si vyhledávače nejčastěji vybírají klíčová slova, na která vás zobrazí. V případě eshopů je dobré začít optimalizací od kategorii a následně postupovat k produktům. Jak vidíme na obrázku níže, na testované stránce meta tag vůbec není. Kromě toho, že by stránka měla nějaký popis obsahovat, tento popis by měl splňovat některá pravidla. Ale o tom si více povíme v samostatném článku.

Důvěryhodnost domény
Důvěryhodnost domény, nebo také Authority score, je metrika, která vyhledávači říká, jak je daný web spolehlivý a relevantní zdroj informací. Čím vyšší číslo, tím důvěryhodnější pro vyhledávač jste a tím výše ve výsledcích vás zobrazí. Hlavním nástrojem pro zvyšování tohoto score je budování zpětných odkazů (odkazy na vaše stránky z jiných stránek). Pro tyto účely se používají PR články (resp. Linkbuilding). Často se jedná o komplexní kampaň a je vhodné, aby ji navrhl někdo, kdo má již s podobnou kampaní zkušenosti.
- Ke kontrolo svého Autority score můžete použít nástroj od Ahrefs https://ahrefs.com/website-authority-checker

Kombinace těchto zlepšení vám postupně zlepší organickou pozici a pomůže vám rychleji růst. 🦾
Další článek na téma:
Technické SEO: Co zvládnu upravit sám a co zadat programátorovi