Shoptet vs Woocommerce (WordPress)

Aneb pronájem nebo vlastní eshop

Shoptet

Klady:

  • Rychlost spuštění – Shoptet jste schopni spustit během několika málo dní. Když to zjednodušíme, ve chvíli kdy zaplatíte, eshop máte spuštění
  • Rozšíření a napojení – máte již široký výběr připravených rozšíření, která jsou zaměřena na český trh. Pokud zrovna nemáte v aktuálním tarifu dané rozšíření, musíte za něj platit měsíční poplatek
  • Jednoduchost – Shoptet má jednoduchá rozhraní, zaměřené primárně na prodej produktů
  • Technická bezobslužnost – o eshop a hosting se nemusíte technicky starat (zálohy, aktualizace apod)

Zápory:

  • Krabicové řešení – většina funkcí je tvořena tak, aby vyhovovala všem, což nemusí zrovna vyhovovat vám. Pokud chcete změnu, často to není možné
  • Vlastnictví – eshop máte jen pronajatý, v případě zrušení (ukončení placení) vám zaniká nárok na eshop. To může být nevýhoda i v případě, že chcete v budoucnu společnost prodat, protože eshop na Shoptetu není majetkem společnosti
  • Propagace – u PPC, XML feedy, napojení na vyhledávače atd. jste často odkázáni jako to jak to globálně Shoptet navrhl. Pokud potřebujete něco více specifického není to možné (nebo musíte využít službu třetí strany)

Woocommerce

je populární plugin pro systém pro tvorbu webových stránek WordPress, který z něj udělá plnohodnotný e-shop. Jinými slovy, pokud máte webové stránky vytvořené na WordPressu, můžete si do nich nainstalovat WooCommerce a začít prodávat produkty nebo služby online.

Klady:

  • Personalizace – Wookommerce lze upravit do mnoha možných variant, ať už vizuálně, tak funkčně
  • Zdarma – pokud si na to troufnete, zvládnete eshop spustit a nastavit zdarma – pravděpodobně budete muset ale investovat do pluginů (dopravci a platební brána)
  • Široký výběr pluginů, napojení – mnoho rozšíření připravených nejenom pro české zákazníky
  • Vlastnictví – eshop je váš, když se rozhodnete z jakéhokoliv důvodu eshop pozastavit, může vám běžet s minimálními náklady (do 1 000 Kč ročně) nebo jej můžete zálohovat a vypnout na několik let.
  • Zastupitelnost – Woocommerce je světově nejrozšířenější platforma pro eshop, proto když budete hledat nového správce eshopu, programátora nebo jen řešení problémů vždy snadno najdete mnoho kandidátů a odpovědí.
  • SEO – možná sporný bod, ale co se týká technické optimalizace, jste schopni vytvořit kvalitnější eshop s lepší pozicí ve vyhledávačích.

Zápory:

  • Údržba – vhodné je stránky aktualizovat a spravovat, často na to budete potřebovat někoho zkušeného (programátora), který samozřejmě něco stojí
  • Komplikovanost – tím že WordPress je navržen, aby umožnoval mnoho funkcí, může pro některé uživatele být nepřehledný

Závěrem

Důležitý bod, který jsem výše nezmínil je cena. Cena je hodně závislá na tom, co od eshopu chcete, jakou máte návštěvnost apod.

Obecně se dá říct, že pokud si necháte vytvořit eshop na Woocommerce bude vás stát od 50 000Kč až do vyšších stovek tisíc. Oproti tomu, Shoptet začíná na 340 Kč/měsíčně, kde ale nemá mnoho doplňků. Ze zkušenosti mohu říct, že na měsíčním poplatku u Shoptetu zaplatíte vytvoření eshopu na Woocommerce přibližně za 2-3 roky. Ale u Woocommerce je následně potřeba započítat správa a údržba eshopu (pokud si ji neděláte sami). Zároveň do Woocommerce to jsou lépe investované finance, protože celý eshop je váš.

A co to nejdůležitější? Prodejní potenciál. Kde budu víc prodávat? Ze zkušenosti, díky lepším možnostem SEO optimalizace a úprav pro propagaci (PPC, XML feedy apod.), má větší prodejní potenciál odladěný Woocommerce. Důležité je zmínit, že opravdu odladěný! Pokud jen nainstalujete pluginy a doufáte, že to nějak bude fungovat, bohužel nebude. Woocommerce potřebuje péči, ale pokud mu ji dáte, vrátí se vám to.

Vždy je to konkrétním projektu, ale můj osobní názor je, že pokud nechcete otočit 3000 roušek za víkend, ale chcete budovat značku, Woocommerce je cesta.

Přejít nahoru